fbpx

Dlaczego te kwiaty takie tanie?

To podstawowe pytanie kwiaciarzy, bukieciarzy, florystów, których dołączyliśmy do naszej nowej platformy zakupowej, która łączy bezpośrednio kwiaciarnie i pracownie florystyczne z ogrodnikami z całego świata. Stało się to możliwe dzięki nowym technologiom informatycznym i coraz sprawniejszej logistyce.

Pomimo podwyżek obniżka

Wynagrodzenia pracowników rosną, wiele usług i towarów jest coraz droższe i okazuje się, że można w tych warunkach znacznie obniżyć ceny kwiatów i roślin w dystrybucji hurtowej. Jak to możliwe? Ma na to wpływ ponad 20 letnie doświadczenie w sprzedaży hurtowej kwiatów. Przez te wszystkie lata dystrybucja kwiatów ewoluuje. Kiedyś to był tradycyjny model sprzedaży hurtowej kwiatów – zakupy u polskich producentów, import kwiatów z Holandii, wypracowywanie rabatów, realizowanie coraz większych wolumenów sprzedaży.

Model tradycyjny dystrybucji kwiatów i innowacje

Ale ten tradycyjny model miał też wady! Podaż asortymentu w hurtowni dopasowywana była do spodziewanego popytu. Wielokrotnie udawało się sprzedać prawie wszystko, choć nieraz bywały bolące wpadki,  ale zawsze coś z kwiatów i roślin zostawało i to był dodatkowy, znaczny koszt w działalności hurtowni. Każdy florysta wie o czym piszę. Wyrzucone kwiaty do kosza w kwiaciarni kosztują i bolą, a w skali hurtowni jest to wielokrotność tego bólu. Bo już sam fakt kompostowania kwiatów boli a jak ilości przemnożymy przez cenę to boli znacznie bardziej.

Postanowiliśmy zmienić model biznesowy naszej hurtowni! Ten tradycyjny wciąż będziemy realizować, ale będziemy zachęcać naszych klientów do zmian w sposobie zamawiania i kupowania kwiatów. Chętni do zmian będą nagradzani nieprzyzwoicie niskimi cenami kwiatów! Wydaje się to interesujące? Pewnie tak, ale coś za coś!

Potrzebne zmiany

Aby kwiaty były tańsze musi być większa przewidywalność i tylko tyle. Dlaczego? Ponieważ od tej pory chcemy skupić się na dystrybucji – na czas, na miejsce, na pewno! Każdy z naszych klientów będzie mógł sobie kwiaty i rośliny zamówić sam. Od ogrodników z całego świata, na przykład goździki z Kolumbii, róże z Niderlandów, Kenii, Ekwadoru. My będziemy magazynować kwiatów coraz mniej, dzięki temu będziemy mieli niższe koszty i znacznie obniżymy marże.

W przypadku dystrybucji w modelu tradycyjnym nic się nie zmieni, kto będzie chciał decydować w ostatniej chwili co zechce kupić z naszej oferty czy to u nas w hurtowni stacjonarnej czy też w handlu obwoźnym. Będzie mógł to robić tak jak do tej pory ale ceny będą jakie będą. Dobrym rozwiązaniem jest zmiksowanie powyższych sposobów zakupów. Część zapotrzebowania na kwiaty na zamówienie uzupełnione asortymentem z bieżącej oferty.

Proponujemy dwa sposoby zamawiania kwiatów.

Pierwszy sposób to zamawianie kwiatów i roślin po zalogowaniu do naszej platformy. Loginy wydawać będziemy przedsiębiorcom florystycznym po wcześniejszej weryfikacji danych działalności. Uprzedzając zapytania – na tą chwilę istnieje możliwość zamawiania kwiatów i roślin w ilościach poszczególnego asortymentu odpowiadającemu opakowaniom zbiorczym. Na przykład róże w jednym asortymencie w pojemniku od 40 do 80 sztuk, chryzantema gałązkowa w kartonie gdzie mieści się 16 paczek po 5 sztuk. W bliskiej przyszłości będzie możliwość zamawiania określonego asortymentu w mniejszych ilościach – w paczkach.

Drugi sposób to odpowiedzi na wysyłane oferty na wybrane produkty wysyłane za pomocą mobilnej aplikacji. Dwa razy w tygodniu wybierać będziemy najciekawsze propozycje z kwiatów ciętych i roślin doniczkowych. Zdjęcie produktu, opis, cenę wysyłać będziemy do naszych klientów czekając na zamówienia. Po zebraniu zamówień i wysłaniu zamówienia do ogrodników następnego dnia rano cały asortyment zbierany będzie w jednym miejscu i w kolejnym dniu kwiaty dostarczane będą do naszej siedziby. W tym przypadku będzie możliwość zamawiania kwiatów ciętych i zieleni w paczkach a roślin doniczkowych na sztuki.

Gotowi na zmiany?

Podziel się opinią

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.